Themamiddag Leefplezier en de empathisch-pedagogische relatie.
Met plezier begeleider zijn: werken vanuit verbinding met jouw verhaal en het verhaal van de ander.
• Zin om je eigen expertise en ervaring op het gebied van de pedagogische relatie te vergroten?
• Behoefte om je pedagogische tact te onderzoeken?
• Nieuwsgierig naar hoe je Leefplezier hierbij kan inzetten?
Dan is deze themamiddag iets voor jou.
Doelgroep: Iedereen die zich uitgenodigd voelt door bovenstaande vragen.
Verdieping in de empatisch- pedagogische relatie.
Pedagogische tact: Het goede doen, op het juiste moment, ook in de ogen van de student. Wie wil dat niet? De pedagogische relatie er een is tussen mensen, en daarom niet helemaal inzichtelijk, stuurbaar, voorspelbaar. Er is nooit één goed antwoord en het antwoord dat deze keer goed is, hoeft dat de volgende keer niet weer te zijn. Dat maakt dat het begeleider zijn, kwetsbaarheid in zich heeft.
Werken aan de bondige biografie met de Leefplezierboom.
Je professioneel ontwikkelen als begeleider betekent het voortdurend bevragen, verdiepen, verfijnen, bijstellen van je ‘weten’. Daarom vormt de persoonlijk en professionele biografie een krachtige insteek.
Met behulp van de Leefplezierboom breng je door middel van een interview beknopt en overzichtelijk je biografie in beeld samen met wat je Leefplezier geeft. Zo geef en krijg je in één blik een goede indruk van wie de ander is, hoe die zo geworden is.
Wat levert het op?
Een leuke, plezierige, zingevende middag, waarin je zicht krijgt op wie je bent als begeleider, hoe je het verschil kan maken en wat je wilt uitstralen in de empathisch pedagogische relatie.
Waar: Pop-up Innovatiehuis in Steenwijk
Wanneer: maandag 25 september 2017, 13.00- 17.00 (optie lunch om 12.00 uur)
Door wie: Ella ten Barge ( ECNO/NHL) / Diesje Zwart (Noorderpoort, Leefplezier)
Kosten: 45 exclusief lunch 60 inclusief lunch
Inschrijven: stuur een mail naar AnnemarieHoevenaars@cviweb.nl