Onderwijslogistiek, agenda digitalisering en gebruik LMS
Vertrokken vanuit de visie, via strategische keuzes, zijn beide scholen gekomen tot een implementatie van het LMS (CumLaude) om het onderwijs zo goed mogelijk te faciliteren.
Vanuit de visie is er gewerkt met het referentiemodel onderwijslogistiek, zoals saMBO-ICT dat heeft ontwikkeld. Dit levert een onderbouwing op van de nodige bouwstenen die in de LMS aanwezig moeten zijn.
Bijzonder is dat beide scholen vertrekken van een totaal andere organisatie. Waar het Zone College met veel verschillende kleine groepen werkt en relatief veel maatwerk levert, is het Horizon College een ROC met jaarklassen en daarbij behorende organisatie structuur. Beide vormen kunnen prima bestaan in een en dezelfde omgeving, dezelfde LMS. Dit werpt de vraag op of de keus voor een LMS wel zo belangrijk is. Het lijkt er meer op dat het goed bedenken hoe je je onderwijs wilt ondersteunen en organiseren voorop staat. Daar later een LMS bij zoeken is dan een stuk eenvoudiger.
Een zeer enthousiaste presentatie, waarbij mij van het hart moet dat ik het, net als Arie, wel bijzonder vindt dat na een aantal jaren uit beeld, het portfolio nu weer helemaal terug is. Dat heette in het verleden een ontwikkel- showcase- en beoordelingsportfolio.
Geen berichten