Bloggen met hindernissen
Trouwe bezoekers vragen zich misschien af waarom er tot nu toe zo weinig verschijnt hier. Nou, we kunnen zeggen dat we in een mooi leerproces zitten:-)
Pierre en ik hebben een mooie eigen ruimte toegewezen gekregen, echter met maar één internet aansluiting. We moeten dus telkens van kabeltje wisselen. Vervolgens bleek dat we niet konden FTP’en. Uiteindelijk kwamen we erachter dat dat was geblokkeerd door systeembeheer! Na veel praten en uitleggen kregen we alsnog de nodige rechten. Ondertussen probeerden we gebruik te maken van dailymotion.com en slide.com om toch maar beelden beschikbaar te krijgen. Die sites werden echter geblokkeerd. Wat bleek: op de achtergrond zit hier hier iemand constant te monitoren welke sites bezocht worden vanuit het netwerk. Als dat een site is die in zijn ogen “niet zinvol is” blokkeert hij gewoon de toegang. Dit met alle goede bedoelingen om het netwerk op een acceptabele snelheid te houden. Inmiddels mogen we gelukkig ook weer van die sites gebruikmaken. Nu is het echter etenstijd, en daarna gaan we onze presentatie houden. Morgen wordt het allemaal beter! Vanavond zullen we alsnog een poging gaan wagen… keep connected!
Ronald de Moor
12 april 2006 at 18:04Mooi die studenten! Dicht timmeren die hap zo is dat natuurlijk ook altijd bij hen gedaan….
Wel goed om te zien hoe verantwoordleijk ze zich voelen en jullie dus schijnbaar willen behoeden om van het rechte pad af te gaan nu jullie enkele dagen van huis zijn. 🙂
Veel succes straks!
Groet,
Ronald dM
Fred Zelders
12 april 2006 at 19:39Een Tip: Vraag de IT-club of je een Switch of Hub mag lenen. Dan hoef je geen netwerk-kabels meer te wisselen.
En schaf er na deze event zelf eentje aan. Je hebt er gegerandeerd nog heel veel plezier van. 🙂
Tom
13 april 2006 at 07:25Tja… als het Service Level gemeten wordt in de hoeveelheid bits per seconde die een gebruiker gemiddeld kan verplaatsen, dan krijg je dit soort amateuristische toestanden.
Jammer dat dit het bloggen zo in de weg zit.
Hopelijk wordt het vandaag allemaal beter!
Mike
15 mei 2006 at 17:59Tja… ik ben 1 van die studenten die voor het beheer van het netwerk heeft gezorgd. Het was de bedoeling dat er vooraf aangegeven word wat er precies allemaal nodig was om de presentatie goed te laten verlopen…dit is helaas niet (goed) gebeurt en dus waren wij nergens van op de hoogte. Ook hadden de 2 internet verbindingen van te voren geregeld kunnen worden, zoals het bij andere presentaties ook is gegaan.
Omdat de verbinding die beschikbaar was niet de snelste was, hebben we inderdaad zoveel mogelijk dicht moeten timmeren, en omdat video het internet zwaar belast hebben wij dit dan ook geblokkeerd. Ik hoop niet dat u denkt dat we zomaar alles wat we tegenkwamen hebben geblokkeerd.
We hebben ons best gedaan het netwerk zo stabiel mogelijk te houden, denk dat u dit wel zult begrijpen. Hopelijk zijn er door dit misverstand geen negatieve gevoelens bij u opgekomen.
Met vriendelijke groet,
Mike Huberts
Willem Karssenberg
15 mei 2006 at 19:58Hallo Mike,
Hartelijk dank voor je reactie. Ik bewaar juist de beste herinneringen aan jou en je collega’s. De manier waarop jullie zaken wisten te regelen en op te lossen zal me zeker bijblijven. Het duurde alleen even voor we van elkaars bestaan wisten… Toen we de weg eenmaal gevonden hadden hebben jullie de situatie goed ingeschat en ons prima geholpen!
Als je Danny ziet, zeg hem dat ik het interview gelezen heb in Bvemagazine. Goed verhaal! Veel succes verder. Goed om te lezen dat jullie ook veel belang hechten aan communicatie. Dat blijkt eigenlijk ook uit jouw reactie…